۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۶۴۰۵۶۸
آیت الله توکل در گفت‌وگو با رسا:

نمایندگان مجلس نباید واداده باشند | مردم پای کار انقلاب هستند

نمایندگان مجلس نباید واداده باشند | مردم پای کار انقلاب هستند
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم حضور همگانی در پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح تأکید کرد که نماینده مجلس باید شجاع، مؤمن و بامردم یکرنگ باشد.

آیت الله سید رحیم توکل عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: وقتی مردم سر صحنه بیایند عزت انقلاب را می رساند که انقلاب مردمی است و مردم پای انقلاب ایستاده اند.

وی افزود: وقتی مردم در این گونه از صحنه های حساس شرکت می‌ کنند، نشان می‌ دهد که وقتی رهبر معظم انقلاب فرمانی می دهند همه پای کار هستند و دشمن اگر این عزت را ببیند ناچار است که در برابر ما زانو بزنند و هیچ کاری نمی تواند از پیش ببرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر مردم در صحنه نباشند دشمن برای ما برنامه های مختلفی طراحی می‌کند، گفت: از این رو باید در انتخابات پیش همه شرکت کنند، چراکه ما انقلاب کردیم و شهید دادیم و پای آن ایستاده ایم.

وی با اشاره به شاخصه های یک نماینده اصلح یادآور شد: ما باید کسی را انتخاب کنیم که اولا متدین باشد و بداند هر صندلی که در مجلس به نمایندگان می دهند با خون شهدا به دست آمده است و این عزت آسان به دست نیامده است که به آسانی هم از دست برود و شجاع باشد و اگر می خواهد حرفی بزند محکم باشد.

آیت الله توکل با بیان اینکه نباید نمایندگان مجلس واداده باشند، گفت: مثل برخی نباشد که شب امضا بدهند و فردا آن را پس بگیرد چراکه به خاطر داریم گاهی اوقات با این که اجماعی برای استیضاح یک وزیر صورت می‌ گرفت به یک باره چند نفر صحنه را خالی می‌ کردند و امضای خود را پس می‌ گرفتند، چون اگر این وزیر صالح بود، چرا اول به فکر برداشتن او بودید.

وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: کسی که می‌ خواهد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باشد، باید با ملت یک رنگ و همراه باشند و دو رنگی را کنار بگذارد./1330/ت302/ق

ارسال نظرات